Desi a inceput ca un add-on pentru Firefox, in ultimii ani Do Not Track a devenit un fenomen international. DNT sau Do Not Track este cea mai buna extensie pentru a preveni instalarea de cookie-uri pe un computer si cea mai buna metoda pentru a preveni site-urile sa stocheze informatii legate de obiceiurile dvs. de navigare online.
Problema este ca sistemul functioneaza numai pe acele site-uri care aleg sa-l implementeze. Facebook, care este oarecum concurentul Twitter in materie de retele sociale, nu permite utilizatorilor sai sa renunte la sistemul de culegere a informatiilor. Mai mult, Facebook isi urmareste utilizatorii chiar si in afara sesiunilor de autentificare in retea.
Dupa Yahoo! si AOL, gigantul din spatele mesajelor de 140 de caractere a imbratisat si el aceasta noua forma de securitate. Vestea este cu atat mai importanta cu cat Twitter este prima retea de socializare importanta care a integrat aceasta functie.
Mozilla a notat ca rata de adoptare a sistemului sau a ajuns la 8,6% din totalul utilizatorilor de sisteme desktop, respectiv la 19% din totalul utilizatorilor de dizpozitive mobile (smartphone-uri si tablete). Cele mai ridicate niveluri de adoptare a Do Not Track se inregistreaza, in ordinea importantei, in Olanda, Franta si Statele Unite.
Prezenta momentan doar in Mozilla, urmatorul pas pentru respectiva extensie este sa-si faca loc si in magazinul de extensii al Chrome, eventual si in Safari sau IE.