La inceputul acestei luni, mai exact pe 5 iunie, cineva a uploadat pe un forum online din Rusia aproximativ 6.5 milioane de parole furate de pe reteaua de socializare pentru business-uri LinkedIn. Acest incident a condus la intentarea unui proces de catre un utilizator, pentru incapacitatea de a proteja datele personale.
Pe 15 iunie, Katie Szpyrka a intentat un proces impotriva companiei LinkedIn, intr-un tribunal din California, sustinand ca reteaua de socializare si-a incalcat propriile politici de securitate. Potrivit sustinerilor lui Szpryka, compania nu a reusit sa foloseasca protocoalele de securitate standard din industria de hosting pentru a proteja informatiile sensibile.
Deoarece reclamanta plateste o taxa lunara de 26,95 de dolari pentru un cont premium LinkedIn, aceasta declara ca reteaua a folosit un format de codificare al parolelor alarmant de slab si care nu adauga inca un strat de protectie inainte de a le stoca, ceea ce ar fi facut mai dificila spargerea de catre hackeri. Prin urmare, ea solicita daune in valoare de 5 milioane dolari pentru compensarea prejudiciului creat.
LinkedIn a confirmat faptul ca a fost actionata in judecata cu privire la pierderea de date, dar compania este hotarata sa se apere impotriva oricaror plangeri, considerand acuzele aduse firmei ca fiind “nefondate”.
“Nu consideram ca vreun cont al utilizatorilor nostri a fost compromis ca urmare a furtului de parole si nu avem motive sa credem ca vreun membru LinkedIn a fost prejudiciat. Credem ca aceste sustineri sunt nefondate si vom apara puternic compania” a declarat Erin O’Harra, un purtator de cuvant LinkedIn.
LinkedIn a mai declarat ca in spatele plangerii formulate de Szpryka se afla avocati care doresc sa profite de situatie si sa pateze imaginea companiei.
Sursa: securityweek.com