Magazinele electronice sunt din ce in ce mai populare si in tara noastra, iar comandarea unor produse prin internet este preferata de tot mai multi romani. Se spune ca un magazin electronic este cea mai simpla afacere posibila. Iata ce trebuie sa stiti daca vreti sa va deschideti propriul magazin electronic.
Comertul electronic este segmentul cu cea mai rapida dezvoltare a comertului din Romania, in conditiile in care accesul la Internet si utilizarea serviciilor online sunt in continua crestere. Principalele avantaje ale acestui tip de comert pentru consumatori sunt cele de acces facil la o gama completa de produse, simplitatea compararii si a alegerii ofertelor, siguranta tranzactiilor, economia de timp si de bani.
In plus, despre magazinele online se spune ca sunt cele mai simple afaceri pentru ca nu este nevoie de sediu fizic, angajati, depozite sau masini. Doar cu o conexiune la Internet, puteti controla activitatile firmei si puteti comercializa produse proprii sau marfa cumparata de la mai multi furnizori. Oare este atat de simplu?
Desi se poate spune ca startul unui business online se poate face cu zero euro, un business de comert online ajunge in general la rentabilitate (venituri=costuri) numai dupa un an sau un an si jumatate. In anumite cazuri nu ajunge niciodata. Mai intai va trebui sa gasiti un furnizor de hosting care sa va poata oferi o platforma solida de e-Commerce si toate caracteristicile de care aveti nevoie. Pe masura ce magazinul dvs. progreseaza, va trebui sa-l mutati pe un server dedicat, pentru a putea face fata numarului tot mai mare de accesari. Prin urmare, exista si costuri, dar daca stiti cum sa administrati o afacere online, atunci cu siguranta ca veniturile nu vor intarzia sa apara.
Alt aspect important este reclama. Reclama outdoor la un magazin online este un concept total gresit, deoarece este foarte mare distanta mentala pentru consumatori intre a privi un panou stradal si a tasta intr-un browser site-ul din reclama. Acest lucru pur si simplu nu se intampla, pentru ca in momentul in care ne uitam la un panou sau suntem in masina, ne este mai greu sa facem lucrurile acestea. Daca vreti sa faceti reclama unui magazin online, trebuie sa va concentrati pe campanii de newslettere, pe crearea unei comunitati online si al unui sistem de afiliere.