Inca mai aveti nevoie de un nume de domeniu?

Inca de la inceputurile World Wide Web, toata lumea si-a dorit sa detina un cuvant.com, iar atunci cand acestea s-au epuizat, fraza.com a fost urmatorul pas. Acum, cu zeci de milioane de nume de domenii existente si companii colectoare de tot ce ar putea sa semene cu un cuvant existent, expresie, sau chiar propozitie, cei care doresc un URL bun pentru site-ul lor se confrunta cu o intrebare pe care nimeni nu o punea acum 10 ani: oare mai am nevoie de propriul meu nume de domeniu?

Argumentul pentru “da”

Datorita fenomenelor de mai sus, precum si disparitiei monopolurilor privind inregistrarile de nume de domeniu, obtinerea propriului nume de domeniu este floare la ureche. Astfel, nu aveti nevoie intotdeauna de un cuvant care se gaseste in dictionar pentru a fi luat in serios. Daca reusiti sa dezvoltati un site bun, si “roxter.ro” ar putea fi considerat un nume genial, memorabil (si da, este disponibil). Pentru cautare instant de nume de domenii si disponibilitatea acestora, vizitati #

Un nume de domeniu este un nume care va fi mereu cu dvs. (presupunand ca nu ati incalcat accidental dreptul de autor al altcuiva). In plus, puteti asocia mai multe adrese cu nume@roxter.ro astfel incat sa nu fiti legat decat de una singura.

Argumentul pentru “nu”

Daca faceti ceva mai simplu, atunci, pe langa faptul ca trebuie sa fiti constienti prin ce trebuie sa treceti pentru a avea numele de domeniu propriu, trebuie sa stiti ca exista multi furnizori de web hosting care pot gazdui un site puternic, bine facut, astfel ca nimeni nu ar desconsidera de exemplu, “siteulmeu.blogspot.com”, chiar daca ceea ce gazduiti nu este cu adevarat un blog.

De asemenea, exista cateva probleme in a avea propriul domeniu. Inregistrarea este de obicei lejera, dar, daca incercati sa schimbati proprietarul, sau name-serverele, sau incearcati sa faceti ceva complicat la nivel de registrar, ati putea da startul unei invalmaseli de e-mailuri, confirmari, carduri de credit, problemele de securitate, CAPTCHA, si asa mai departe. Daca ceea ce detineti este o afacere serioasa, care are nevoie de acest tip de branding, atunci desigur ca acesta este un pret mic de platit. Dar daca este vorba doar de un hobby sau chiar un site de afaceri mic precum, sa zicem, de consiliere, atunci deranjul ar fi prea mare si nu s-ar mai renta.

Un ultim sfat. Daca alegeti un nume de domeniu si apoi va razganditi si renuntati la el, existe sanse minime sa il recuperati. Altcineva il poate revendica imediat.