Chiar daca si-a retras (oarecum neconvingator) sprijinul sau pentru controversatul Act de Oprire a Pirateriei Online (SOPA), registrarul de domenii, GoDaddy, continua sa piarda mii de domenii din cauza unei campanii online anti-SOPA care se dovedeste a fi extrem de eficienta.
Campania a inceput boicotul pe 22 decembrie. O zi mai tarziu, compania de web hosting GoDaady a anuntat retragerea sprijinului sau pentru legislatia la a carei creare a participat chiar ea.
Si totusi, GoDaddy a pierdut mai mult de 70.000 de domenii in mai putin de o saptamana, cu perspectiva de a pierde chiar mai multe daca boicotul stabilit pentru data de 29 decembrie se va desfasura conform planului.
Totusi, deocamdata impactul boicotului asupra GoDaddy este minim. Cu mai mult de 50 de milioane de domenii aflate in gestiunea sa (conform GoDaddy), 70.000 de domenii pare o nimica toata. Dar ce se va intampla daca cele 70,000 de domenii ajung la 700.000 sau 1 milion? La asta reactioneaza si GoDaddy, deoarece punctul slab al oricarei companii de hosting il reprezinta pierderea clientilor. Acestia detin puterea suprema deoarece au capacitatea de a renunta oricand la serviciile companiei.
Transferul unui domeniu este o bataie de cap, dar conteaza mult in imaginea de ansamblu, mai ales daca se face la scara larga. Problema lui GoDaddy este ca a abandonat SOPA ca reactie la furia clientilor si nu ca intr-adevar ar fi vrut asta.
De aceea, nu ar trebui sa fie o surpriza faptul ca GoDaddy pare sa fi fost ales pentru a fi pedeapsit de catre oponentii SOPA, din moment ce este atat de usor de pedepsit o companie de hosting.