In prezent, cele mai multe website-uri au ca extensie sufixe cum ar fi “.com” sau “.org”, dar lista lista domeniilor de nivel superior urmeaza sa se extinda. ICANN va arbitra in curand cererile venite din partea intreprinderilor, organizatiilor si guvernelor locale.
Google a scris pe blogul sau ca a aplicat pentru domenii proprii din mai multe categorii si a spus ca se asteapta sa fie unul dintre solicitantii de top. Mesajul de pe blog a dat 4 exemple de astfel de domenii: 3 dintre ele legate de brand si de produsele aferente (“.google”, “.docs” şi “.youTube”) si unul legat de posibilitatile sale creative (“.lol”). Deoarece aproximativ jumatate din toate site-urile de pe internet au extensia “.com”, aceste noi optiuni au un mare potential, in special daca sunt pe mainile Google.
Deocamdata, nimeni nu poate sti cu siguranta daca noile domenii vor prinde intr-adevar. Specialistii spun ca adoptarea unor domenii branduite poate reduce frauda online, dar schema de ansamblu ar putea stoarce de bani companiile care doresc sa-si protejeze marca. De exemplu, cand ICANN a emis anul trecut extensia de domeniu “.xxx”, Universitatea din Kansas a simtit ca trebuie sa cumpere domeniul “KUgirls.xxx” ca sa-si apere astfel imaginea si sa impiedice posibilitatea ca altcineva sa-l poata inregistra si sa posteze continut explicit pe acesta.